A A A K K K
для людей із порушенням зору
Жашківська міська рада
Черкаська область, Уманський район

«Дотримання  безпеки праці під час перевезення зерна автотранспортом»

Дата: 10.08.2022 16:11
Кількість переглядів: 244

     В Україні в останні роки спостерігається усталена тенденція збільшення обсягів виробництва зерна. Тож зростає навантаження на автотранспорт, яким зерно перевозять з поля на токи, елеватори та інші зерносховища, до місць перевантажування на інші види транспорту (залізничний, річковий, морський).

    Автотранспортні роботи з перевезення зерна, його механізоване розвантажування та завантажування характеризуються дією на працівників численних шкідливих і небезпечних виробничих чинників. Щоб розробити заходи для запобігання ним, слід проаналізувати вплив цих чинників на водіїв та інших працівників залежно від використовуваних видів автотранспорту, умов його експлуатації, технічного стану тощо.

АНАЛІЗ НЕБЕЗПЕК І ШКІДЛИВИХ ФАКТОРІВ ПІД ЧАС ПЕРЕВЕЗЕННЯ ЗЕРНА АВТОТРАНСПОРТОМ

Небезпечними і шкідливими виробничими чинниками під час перевезення зерна є:

- перебування на дорогах великотоннажних зерновозів;

- незадовільний стан доріг, яким рухаються зерновози та інші автотранспортні засоби, які перевозять зерно;

- самовільне рушання великотоннажних транспортних засобів (наприклад на спусках);

- монотонність роботи при керуванні автомобілем під час далеких рейсів, підвищене фізичне навантаження під час тривалого керування;

- нервово-емоційне напруження під час керування автомобілем за умов інтенсивного дорожнього руху та руху польовими дорогами;

- піднімання автомобіля на розвантажувачах зерновозів;

- шум (вібрація) від вузлів і систем автомобіля;

 - підвищена температура повітря у кабіні у теплий період року (інакше — протяги через підвищену швидкість руху повітря, якщо відкрито вікна кабіни);

- термічні фактори (пожежі, вибухи у разі подавання палива у карбюратор двигуна самопливом, перевіряння наявності палива у баку з використанням відкритого полум’я, витікання газу з газобалонної установки автомобіля; опіки парою, гарячою водою із карбюратора тощо).

 

Аналіз небезпечних ситуацій під час перевезення зерна автотранспортом

Небезпечні умови

        1. Незадовільний стан автомобіля, який експлуатується тривалий час.
2. Незадовільний стан автодоріг.
  3. Підвищена загазованість повітря робочої зони.
    4. Шум і вібрація від систем автомобіля.
   5. Підвищене фізичне навантаження під час тривалого керування.
6. Монотонність праці при керуванні автомобілем у далеких рейсах.
7. Нервово-емоційне напруження при керуванні автомобілем в умовах інтенсивного дорожнього руху

Небезпечні дії

1. Перевищення встановленої швидкості руху.
2. Недотримання дистанції на дорозі.
3. Відсутність перевірки стану автомобіля перед рейсом.
4. Неврахування погодних умов і стану дорожнього покриття.
5. Завантаження автомобіля понад норму.
6. Неправильне встановлення автомобіля на розвантажувачі .
7. Перевищення дозволеної тривалості перебування в рейсі

 

 

 

 Небезпечна ситуація

1. Накопичення втоми водієм після тривалого перебування за кермом.
2. Втрата керуванням автомобіля внаслідок наявності експлуатаційних дефектів у деталях автомобіля.
3. Втрата керуванням автомобіля внаслідок зіткнення.
4. Виникнення пожежі на автомобілі.
5. Від’єднання причепу під час руху

КРОКИ З УНИКНЕННЯ НЕЩАСНИХ ВИПАДКІВ

1 Забезпечити водіїв спецодягом, а автомобілі справними вогнегасниками.
2 Провести позаплановий інструктаж з охорони праці з водіями і працівниками гаража.
3 Покласти обов’язки щоденного контролю за технічним станом зерновозів на завідувача гаража.
4 Облаштувати знаками пріоритету дорожнього руху територію елеватори, на якій перебувають автомобілі перед розвантажуванням зерна. 

       У кабінах зерновозів виробничими чинниками, рівні яких часто перевищують нормативні значення, є: шум, загальна вібрація, параметри мікроклімату, шкідливі токсичні речовини і запиленість повітря, гіподинамія, важкість і напруженість праці. Рівні загальної вібрації на сидінні водія найчастіше перевищують нормативні значення, що пов’язано насамперед зі станом дорожнього покриву.

        Концентрації хімічних речовин (оксиду вуглецю, оксидів азоту, бензину, пилу тощо) у кабіні зерновоза як правило не перевищують нормативних значень, але ці речовини наявні та, як правило, надходять ззовні кабіни. Основним джерелом, що забруднює повітря кабіни, є відпрацьовані гази двигуна, склад яких залежить від виду палива.

       Основними джерелами шуму та вібрації є двигун, випускні трубопроводи, кузов тощо. Рівні шуму та вібрації зростають із збільшенням швидкості руху автомобіля.

      Важкість праці водія зумовлена вимушеною позою протягом усього періоду керування автомобілем. Для певних категорій водіїв (наприклад, при сумісництві роботи водія, експедитора та вантажника) важкість праці зростає внаслідок вантажно-розвантажувальних робіт (нахили, перенесення вантажів).

        Напруженість праці водія високий рівень нервово-емоційної напруги під час руху в щільному транспортному потоці чи за умов недостатньої видимості. Високий рівень нервово-емоційної напруги обумовлено особистим ризиком, відповідальністю за безпеку інших учасників руху, іноді жорсткою регламентацією руху в часі (необхідність прибути у кінцевий пункт маршруту у встановлений час).

        Інформаційний потік, що надходить до водія автомобіля, монотонність праці за певних умов може зумовити засинання водія під час руху.

Це частіше спостерігається під час поїздок на дальні дистанції і підсилюється за умов одноманітності шляху і ненормованості робочого часу.

       Умови праці на робочих місцях водіїв автотранспортних засобів
найчастіше відповідають III класу 1 чи 2 ступеня. Їх оцінюють як шкідливі, важкі та напружені. Кількість чинників виробничого довкілля, фактичні значення яких перевищують нормативні значення на робочому місці водія, як правило, не менше трьох.

     Через неможливість усунути такі чинники виробничого довкілля як важкість праці (робоча поза) та напруженість трудового процесу особливе значення має профілактика несприятливого впливу цих чинників.

      Важливе значення для ефективності профілактики має підвищення медико-гігієнічних знань серед водіїв для формування пріоритетного ставлення до здоров’я, мінімізації факторів ризику розвитку патології серцево-судинної системи, формування поняття «культура праці».

Бережіть своє життя і здоров’я, лише виконання вимог охорони праці, належна організація робіт дадуть змогу виконувати  перевезення без травм та аварій.

Страховий експерт  з охорони праці

Добротворська К.В.

Фото без опису


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь